Nyt fra SFO

Nyhedsbrev SFO   NOVEMBERLogo

Kære forældre og Børn i Kolind SFO

Så gik November måned.
November måned har budt på mange spændende aktiviteter - og er selvfølgelig årstids bestemt. Alligevel er der mange børn som stadig søger udenfor i de tilbudt aktiviteter. Herunder ses nogle drenge på tværs af årgangen byde hinanden op til en fodbold kamp. Der lægges vægt på fair play samt ideen om at kampen foregår efter fodboldens regler.

foto1

Udover overstående så har vi stadig den fornøjelse at benytte Kolind +. Baggrunden for at benytte Kolind +, bunder i forskellige overvejelser. Kolind Skole & SFO vil gerne vise sig i bybilledet og benytte sig af lokalområdets muligheder. Derudover så ligger der nogle pædagogiske overvejelser i at tage børnene væk fra skolens rammer. Det er med til at hjælpe børnene til at være fastholdende i en aktivitet, samt muligheden for at udforske deres kunnen i forskellige sociale og sports aktiviteter. Det er med til at give personalet et bedre indblik i børnene, og derved også bedre mulighed for at kunne hjælpe efterfølgende.

foto2

Udover SFO’ens fastlagte aktiviteter i løbet af ugen - så er der også SFO’ens dagligdag, som på mange punkter er ligeså vigtig som vores udflugter. Børnene lære at begå sig i mange forskellige sociale sammenhænge. Samtidig med dette, så lære børnene at være hensyntagende overfor de andre børn i SFO’en. Dette sker blandt andet under lege i gymnastik salen, i køkkenet samt ved aktivitets bordene.

Ligeledes så giver hverdagens aktiviteter mulighed for at skabe nærvær for børnene i en ellers travl hverdag hvor mange af børnene i et eller andet omfang søger det nærvær.

foto3

Sidst, men ikke mindst, så har SFO’en haft stor glæde af at benytte Kræftværket. SFO’en er taget i Kræftværket hver torsdag i November, hvilket har været en stor succes. Børnene er glade og har haft nogle gode ture. Personalet der har været med, roser børnene for at begå sig rigtig flot i trafikken, samt at alle acceptere reglerne og rammerne for turene. En stor fornøjelse at få lov til at tilbyde jeres børn sådanne oplevelser sammen med deres kammerater. Tak.

foto4

For den kommende tid vil I møde et nyt ansigt i skolen og i SFO’en. Vi har fået en studerende, Anders, som kommer fra pædagogseminariet i Grenaa. Han ska være her fra d. 1.12 og 6 måneder frem. Vi glæder os meget til at byde ham velkommen. Skulle der opstå nogle spørgsmål til arbejdet der udføres i SFO’en, eller lignende så er I meget velkommen til at henvende jer.

Venlig Hilsen
Mikkel Stær